24.7.06

Het Wauwelwater.


De schoolkrant "het Wauwelwater' is ontstaan begin jaren 70 onder meester Eyck. Jammer genoeg heb ik van de oude exemplaren niks meer in mijn bezit. Hoelang deze eerste krant heeft bestaan weet ik niet meer. Wel weet ik dat in de negentiger jaren 'n aantal leerkrachten de krant weer 'n nieuw leven wilden inblazen. Ze vroegen mij of ik ook mee wilde doen. Samen met Mary, Marion en Tjeu gingen aan 't werk. We werkten met rubrieken, die in iedere uitgave verschenen. De lay-out werd beter, knippen en plakken werd digitaal gedaan. Voor deze nieuwe opzet kregen we veel bijval van de ouders. Een aantal leerkrachten was minder enthousiast. Sponsors werden aangetrokken om de krant te kunnen financieren. Mijn bijdrage aan de krant bestond uit tekeningen van leerlingen scannen, afbeeldingen bij 'n bijdrage zoeken en de lay-out verzorgen. De leerlingen en de leerkrachten hoefden hun bijdrage niet zelf te digitaliseren. Dat deden Mary, Tjeu en ik. Ook verzorgde ik 'n computerpagina, waarin ik ouders en leerlingen kennis liet maken met internet. Bij de fusie van de H. Hartschool en 't Kwirke werd de krant opgeheven. Men vond ze te "mooi". Op dit ogenblik verschijnt 'n minder gelekdje versie van het Wauwelwater.
De hieronderstaande post is 'n Blog-versie van de pagina. Ik kan in mijn Blog geen kolommen maken. Voor de rest is alles hetzelfde en je kunt de scholen digitaal bezoeken. Ik nam toen :o)) afscheid van de krant!!